لاخوة الاعزاء حتكلم عن موضوع مهم وما يهمنيش كلامكم لانى ااكتب لنفسى واصدقائى فى المدونة المهم شخصيات فى حياتى
الاخ خلف الدهشورى شخصية عجيبة ولاكن موجودة داخل كل واحد منا
زى اى واحد منا عندة مشاكل بس زيادة شوية واحد بيسالنى سنة كام وواحد بيسال شغال اية مش دة المهم المهم انة انسان نتاوى او كاتب او بيعمل كل شى
المهم فى الموضوع حب يشترى تبلايت او محمول كبير لانة زهق من محمولة الاازعىابو رنة جنان
وشاشة من السودان وحاجة كدة محمول وقع من نابليون لما كان فى مصر فى الاهرام
---المهم قصة شراء المحمول التبلايت غريبة شوية حنقولها بعدين المهمخلف من المشاكل كان بيهرب من نفسة ازاى معرفش تابعونا فى وقت اخر احمد الكاتب للتواصل على الاسكاىsweet3366
هلا بيكم انا احمد الكاتب طبعا انا مش متوقع رد فعل منكم
ولا يشغل بالى قصة خلف الدهشورى حرب قصة واقعية ربما لا تصدقون لان احداثها غريبة شوية المهم
نعود الى الاخ خلف الدهشورى حرب هو اسمة كدة عندما القت الاخت صفاء المحمول الى خلف وقالت لة اتعامل رد لم يستطيع خلف ان يقول كلمة من سيل الكلام بتاعة خطبتة حتى ان كل الركاب منبهرين والسائق من الاندهاش خف السرعة شوية على شان يسمع
وتحول وش خلف الى كل الوان الطيف من الاحمر الى الاصفر بدرجاتة حتى المحمول كانة ضد خلف كل ما يحاول يغلق المحمل لا يستجيب
حتى ان الاخ خلف فكر يرمية من الشباك تحت اى عربية مسرعة على الدائرى ما انتم عارفين سواقين الدائرى عفاريت
المهم ربنا كرمة والمحمول انغلق وقال للسواق لو سمحت نزلنى كارفور دة سوبر ماركت كبير ومشهور المهم نزل ونزلت الاخت صفاء خلفة لا ارادى لها هى كدة رغم انها حتنزل فى الجلف
وما ادركى ما الجلف
ناس درجة اولى
مش حطول عليك اقصد عليكم
ولنا عودة احمد الكاتب للتواصل على الاسكاى sweet3366الاخوة الاعزاء حتكلم عن موضوع مهم وما يهمنيش كلامكم لانى ااكتب لنفسى واصدقائى فى المدونة المهم شخصيات فى حياتى
الاخ خلف الدهشورى شخصية عجيبة ولاكن موجودة داخل كل واحد منا
زى اى واحد منا عندة مشاكل بس زيادة شوية واحد بيسالنى سنة كام وواحد بيسال شغال اية مش دة المهم المهم انة انسان نتاوى او كاتب او بيعمل كل شى
المهم فى الموضوع حب يشترى تابلت او محمول كبير لانة زهق من محمولة الاازعى ابو رنة جنان
وشاشة من السودان وحاجة كدة محمول وقع من نابليون لما كان فى مصر فى الاهرام
---المهم قصة شراء المحمولالجديد غريبة شوية حنقولها بعدين المهمخلف من المشاكل كان بيهرب من نفسة ازاى معرفش تابعونا فى وقت اخر احمد الكاتب للتواصل على الاسكاىsweet3366
نزل خلف من الباص ونزلت صفاء من باب مساعدة خلف نظر الى صفاء وقال اكون شاكر لو تعاونتى معى فى شراء محمول
قالت صفاء ماشى انزل معاك كارفور فى محلات كتيرة للمحمول قال خلف بس كدة حعطلك واتعبك معى
قالت صفاء لالا ما فى تعب بس بشرط لا اريد ان اتاخر عن مشورى
ومعاك لمدة ساعتين فقط اتفضل نروح المحل
دخلوا كارفور وما ادراك ما كرفور سوق تجارى كبير دوشة هيصة زحمة
الكل يحمل اشياء الكل رسمت على وجوهم البسمة كانهم خارجين من بعد صلاة العيد
قالت صفاء فى نفسها انا اية الى بعملىة دةونظر خلف الى صفاء وقال فى نفسة لو خطبتى جت حتبقى مشكلة
المهم دخلوا المول وقالت صفاء حضرتك اسمك اية قال انا خلف الدهشورى وحضرتك قالت صفاء
قال خلف ممكن اطلب من حضرتك طلب
قالت خير قال ممكن اعزم حضرتك على حاجة ساقعة
لانى بجد حموت من العطش
قالت صفاء ماشى بس انا الى عزماك
قال خلف لالا كدة مش حلو وعيب
الراجل هوة الى بيدفع
وكانت هناك كافية مثل القهوة مفتوحة المكان وخلس على اقرب تربيزة وطلب خلف 2 حاجة ساقعة وعلى فجئة هلت عليهم شابة فى الاربعين وقالت معقولة خلف هنا فى المةل اذظ استاذة خلف اندهش خلف واخذ العرق بسيل من جبهتة مش تعرفنا بالانسة الجميلة دة قال خلف اة دة الاخت صفاء مندوبة مشتريات هنا
اهلا وسهلا وابتسمت صفاء وقالت تشرفنا يا هانم
اتفضبلى معنا اشربى حاجة
قال الف شكر معى ابنى بيشترى ملابس ومنتظرة سلام استاذ خلف
قالت صفاء انا زعلانة منك يا خلف
ازاى تكذب ومن هذة الست قال خلف دة دة دة
نكمل فى الحلقة الثانية تحياتى احمد على المصرى انتظرونا
ةة
يارب ان ارواحنا بين يديك...
فمدها بسبل الفرح وبغيمات الرضا
وبحلو الحظ وتباشير الحياة.."
كثيرون لا تربطنا بهم علاقة شخصية، لكن أرواحنا تعتاد وجودهم.. فتحبهم، تحترمهم.--------------------------
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق