الأربعاء، 2 أكتوبر 2013

انت عايش لية؟

انت عايش لية؟ واية اخرة الحكاية؟ وبعدين؟
عايش لارضي ربي بما امر به العباد ك الصلاه وبر الوالدين والزكاه ... الخٍ
اخره الحكايه الموت وانا سوف نحشر يوم القيامه .. يالله حسن الخاتمه
عايش عشان عباده ربنا سبحانه وتعالي واعمار الارض
وفعل كل ماامر بيه الله عز وجل ورسوله صلي الله عليه وسلم
اخر الحكايه الجنه .. لما اموت
انا دلوقتي نعتبر عايشين ف حلم ..
ولازم تتعبت عشان تعيش حياه سعيده ابديه في جنه الله
اللهم ادخلنا جميعا الجنه من اوسع ابواب .. يارب العالمينوالهي منا عارفة، انا موفقة كل الناس علي ان احنا عايشين نعبد ربنا ، بس جنب العبادة لما الواحد يبقي تعبان في حياته بتبقي الدنيا صعبة جدا، احنا بشر بنتعب و نحزن و بنتقهر و بنكره الدنيا لما بتدينا ظهرها، لان ربنا لما خلقنا علشان نعبده خلقنا برضه عندنا احساس و مشاعر تخلينا نحس و نتعب و نخزن، و ساعات كتير مبنوصلش لاي حاجة.ربنا خلقنا عشان نعبدة ونشكرة (وما خلقت الجن والانس الا ليعبدوا) عشان كدة انا عايش وكل انسان عايش واخر الحكاية هى انى هاموت وربنا ها يجازينى خير على عملى الصالح او يعاقبنى لو انا كنت فاسد النهاية اختياين نعيم الى الابد او عذاب الى الابد
وانت بتختار بنفسك ياتكون صالح فى الدنيا فاتخش الجنة خالداً فيها او تكون فاسد فتخش النار خالداً فيها
مش عارفة الرد ليه علاقة بالسؤال ولا لأ  بس يلاانا عايشة علشان زوجى وابنى وعلشان اشترى اخرتى برضا الله عليا و عملى فى الدنيا وايه اخرة الحكاية خير انشاء الله وبعدين ادينا عايشين والحمد لله لكن انته ما جاوبتش على الاسءلة دى ليه ؟!
أعجبني ·  ·  · منذ 24 دقائق · 

ليست هناك تعليقات:

ظلم

سرعة الانفعال تشير إلى استجابة الأفراد بشكل سريع وعاطفي لمواقف معينة، مما قد يؤدي إلى ردود فعل غير محسوبة. إليك بعض النقاط المتع...